زيبايي پوست و مو زيبايي پوست و مو .

زيبايي پوست و مو

پزشكان حرفه اي زيبايي

كلينيك كاشت مو

 

كلينيك كاشت مو آريا سعي در پوشش نياز هاي رو به افزايش افرادي است كه با مشكل ريزش مو و كچلي مواجه هستند

 

كلينيك تخصصي كاشت مو ، پوست و زيبايي در تهران در فضايي آرام و مناسب پذيراي بيماران و ميهماناني است

 

مشاوره كاشت و ترميم مو

 

تمام مراجعه كنندگان محترم قبل از شروع مراحل درمان، تحت مشاوره پزشكان و متخصصين اين مركز قرار مي گيرند

 

 

 

خدمات كاشت مو درمانگاه تخصصي آريا 

اين درمانگاه با همـكاري مجـموعه پزشكان و متـخصـصان حـاذق پـوسـت و مو داراي بـورد تـخـصصـي پيوند مو و عـضـو انجمن متخصصين پوست ايران ، كه ساليان متمادي در حوزه پوسـت، ليزر ، جـوانسـازي و زيبـايي و كاشت مو فعـاليت مي نمـايند ، آماده ارائه خدمات تخصصي پزشكي به مراجعين محترم ميباشد.

 

 

كاشت مو به روش BHT يكي از روش هايي است كه نياز به دقت و ظرافت دارد زيرا در مواقع لزوم و ضروري از اين روش كاشت مو استفاده ميكنند.براي كاشت مو با اين روش متخصصان كلينيك زيبايي آريا آماده هستند.


در اين روش كاشت مو ، واحدهاي فوليكولي را با استفاده از يك پانج خيلي ريز يكي يكي برداشته و در محل دريافت مي كارند. اين روش كاشت مو معمولا براي افرادي انجام مي شود كه داراي بانك موي مناسب باشند


كاشت مو به روش FUT است كه امروزه با توجه به اهميت زيبايي طرفداران بسيار زيادي را در بين افرادي كه از طاسي يا ريزش موي خود رنج مي برند پيدا كرده است.


در موارد نادري، كاشت مو با روش فوق تركيبي در دو جلسه انجام مي‏شود. در اين روش ابتدا روش FUT صورت مي‏گيرد و سپس فرايند FIT شروع مي‏شود. بنابراين پزشك مي‏تواند 2 تا 3 برابر آنچه كه تا به حال امكان پذير بوده است


در روش كاشت مو تركيبي در واقع از دو روش fut و fit براي كاشت مو استفاده مي شود و اين روش مي تواند كمبودهايي را كه در استفاده از روش هاي fit و fut به طور جداگانه براي طاسي هاي وسيع وجود دارد جبران نمايد


 

اين تكنيك برتر كاشت مو روش sut اس يو تي ديگر همانند روش هاي رايج و سنتي نيازي به برش و جراحي و بجا ماندن اسكار و يا درد و تحمل زمان طولاني دوره نقاهت وغيره… وجود ندارد


 شايد شما هم نياز به مشاوره داشته باشد ! 

 

تهران – خيابان پاسداران – خيابان گلستان دوم – تقاطع پايدارفرد – پلاك 85 – طبقه دوم

021-71791

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۵۳:۴۶ توسط:faezeh موضوع:

خواص داروها

دارو (به انگليسي: Drug) در دانش پزشكي به هر ماده‌اي كه براي درمان، تسكين علائم، تشخيص بيماري يا پيشگيري از آن به كار رود و بر ساختار يا كاركرد ارگانيسم زنده اثر گذارد و پس از ورود به بدن عملكرد بدن را تصحيح كند، گفته مي‌شود.
خريد مگناركس
دارو ممكن است منشأ طبيعي (گياهي يا حيواني) داشته باشد يا اينكه به طور مصنوعي تهيه شود. داروهاي شيميايي معمولاً در آزمايشگاه و به دست پزشكان يا دارو سازان كشف شده و پس از تحقيقات كافي و تأييد مراجع رسمي در كارخانه‌هاي داروسازي توليد مي‌گردند.

مصرف دارو ممكن است به صورت خوراكي (قرص و شربت)، ماليدني (پماد و قطره)، استنشاقي (از راه تنفس) يا تزريقي (آمپول) باشد. به محل فروش دارو داروخانه گفته مي‌شود. داروها به چهار صورت معدني، حيواني، گياهي يا شيميايي وجود دارند.
خريد سياليس
همچنين مي‌توان داروها را به دو بخش مجاز و غيرمجاز (مانند برخي مخدرها) طبقه‌بندي كرد.

داروها اصولاً بايد در شرايط ويژه‌اي نگهداري شوند و تاريخ مصرف مشخصي دارند. نحوه مصرف دارو و چنده‌گذاري (دوز مصرفي) آن در نسخه پزشك معالج مشخص مي‌شود. برخي داروهاي ساختني كه به آنها داروهاي جالينوسي نيز گفته مي‌شود در داروخانه با نسخه پزشك و از تركيب چند ماده دارويي ساخته مي‌شود
قرص سياليس
در حالت كلي، يك دارو ماده‌اي است كه به وسيلهٔ واكنش‌هاي شيميايي خود، تغييراتي در كاركرد زيستي ايجاد مي‌كند. عمدتاً مولكول دارو با يك مولكول خاص در سيستم زيستي كه نقش مشخصي بازي مي‌كند برهم‌كنش دارد. به اين مولكول گيرنده يا ريسپتور مي‌گويند. در موارد اندكي داروها به عنوان دشمن شيميايي معروف هستند كه ممكن است با ديگر داروها واكنش دهند، در موارد ديگري مثل عوامل اسمزي داروها به طور انحصاري با مولكولهاي آب واكنش مي‌دهند. داروها ممكن است درون بدن توليد شوند همانند هورمونها يا شيميايي بوده و درون بدن توليد نشوند. سموم نيز دارو محسوب مي‌شوند. مواد سمي مي‌توانند به وسيله موجودات زنده از قبيل گياهان و جانوران ساخته شوند يا همانند آرسنيك و كادميوم داراي ريشهٔ معدني باشند. از آنجا كه واكنش دارو با گيرندهٔ آن شيميايي است، يك مولكول دارو بايد شكل، اندازه، تركيب اتمي و بار الكتريكي مناسب داشته باشد
يك دارو معمولاً داراي نقطهٔ دريافت متفاوتي نسبت به جايگاه عمل خود است. مثلاً قرصهايي كه براي درمان سردرد به كار مي‌روند، اگرچه از طريق دهان دريافت مي‌شوند اما جايگاه عمل آنها مغز است؛ بنابراين يك داروي پذيرفته و عملي شده، دارويي است كه اولاً خواص لازم براي انتقال از سايت ورودي به جايگاه عمل منظور را داشته باشد و ثانياً در زمان معقول از بدن دفع شود. البته برخي داروها مانند داروهاي موضعي پوستي و افشانه‌هاي تنفسي مكان اثر نزديك به محل دريافت دارند.
خريد لارجرباكس
داروها مي‌توانند در شرايط استاندارد دما و فشار يا (STP) در سه حالت گاز مثل نيتروزاكسيد، مايع مثل ليدوكايين و جامد مثل آسپرين موجود باشند. اين شرايط تعيين كنندهٔ نحوهٔ ورود و دريافت آنها در بدن انسان است. براي مثال برخي داروهاي مايع به راحتي در دماي اتاق تبخير مي‌شوند و مي‌توانند به همان شكل تنفس شوند همانند (هالوتان). طبقات گوناگون داروهاي آلي در داروشناسي و داروسازي مورد بررسي قرار مي‌گيرند. بسياري از داروها بازها و اسيدهاي ضعيف هستند. اين داروها به وسيلهٔ خود بدن هدايت مي‌شوند. زيرا تفاوت pH در اجزاي مختلف ممكن است درجه يونش اين قبيل داروها را تغيير دهد.
قرص مگناركس
يكي از شايعترين انواع مسمويت مربوط به مسموميت دارويي است در جهان خواب‌آورها، مسكن‌ها و داروهاي ضدافسردگي كه سيستم اعصاب مركزي را تحت تأثير قرار مي‌دهد در زمره مهمترين داروهاي مسوميت آفرين قرار دارند. در ايران نيز داروها، نخستين عامل مسموميت در كشور به شمار مي‌روند. مسكن‌هاي غيرمخدر، تب برها و داروهاي ضد رماتيسمي، اولين دسته داروهاي ايجاد كننده مسموميت در ايران هستند و پس از آن داروهاي دسته اعصاب و روان مانند داروهاي خواب‌آور و ضد صرع قرار دارند
در طب سنتي گفته شده كه غذا موجب رشد و نموي بدن است در حالي كه دارو اين گونه نيست؛ و دارو بر خلاف غذا، بر مزاج و كيفيت بدن اثر مي‌گذارد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۱:۳۶ توسط:faezeh موضوع:

تقويت مو با موثرترين روشهاي طبيعي و خانگي

در اين مطلب گياهاني را معرفي مي‌كنيم كه مصرف آن‌ها كمك شاياني به تقويت ريشه مو مي‌كند.

 

روش هاي طبيعي براي تقويت مو

نوشيدن دمنوش‌ها در فصل‌هاي پاييز و زمستان بسيار مفيد است و نقش موثري در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف دارند. همه افراد در آرزوي داشتن مو‌هايي زيبا و پرپشت هستند. ريزش مو به علل مختلفي همچون مشكلات هورموني، كم‌خوني، كمبود ويتامين‌ها و مواد معدني و استرس رخ مي‌دهد كه با استفاده از برخي از گياهان دارويي و رعايت سبك زندگي صحيح افراد مي‌توانند با اين مشكل مقابله كنند.

 

_ خواص روغن ريشه بابا آدم

ريشه باباآدم يكي از بهترين گياهان دارويي براي تقويت و رشد مو است. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي عصاره ريشه باباآدم اين است كه بهبود جريان گردش خون در ناحيه سر و پوست را موجب مي‌شود. بنابراين با بهبود خون‌رساني به ريشه مو‌ها فوليكول‌هاي مو بهتر تغذيه مي‌شوند و در نتيجه رشد بهتري دارند.

 

طرز استفاده از عصاره ريشه باباآدم

افراد بايد سه تا چهار بار در هفته مو‌هاي خود را با عصاره ريشه باباآدم ماساژ دهند.

 

_ آلو‌ورا، نارگيل و گندم؛ شامپوي گياهي تقويت كننده مو

براي تهيه شامپوي آلو‌ورا، نارگيل و گندم به يك چهارم فنجان پودر جوانه گندم، يك چهارم فنجان عصاره آلوورا و يك چهارم فنجان شير نارگيل احتياج داريد. (مقصود از شيرنارگيل همان مايع شيري رنگي است كه در ميوه نارگيل وجود دارد.) سپس اين سه تركيب را با هم مخلوط كنيد. براي استفاده از اين شامپوي گياهي آن را روي كف سرتان بريزيد و به آرامي با كمك انگشتانتان سرتان را ماساژ و اجازه دهيد كه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه روي سرتان بماند. سپس آن را آبكشي كنيد.

 

_ طرز استفاده از عصاره نعناع به همراه آب

توجه به اين نكته ضروري است كه عصاره يا روغن به‌دست آمده از نعناع با مايعي كه از جوشاندن برگ‌هاي نعناع به‌دست مي‌آيد، متفاوت است. براي استفاده از عصاره نعناع بايد آن را رقيق كنيد، سه قاشق چاي‌خوري آب را در ظرفي كوچك بريزيد و به آن سه قطره عصاره نعناع اضافه كنيد و پس از هم زدن از آن براي ماساژ پوست سرتان استفاده كنيد.

 

_ طرز استفاده از تخم شنبليله

يك فنجان تخم شنبليله را در آب خيس كنيد و اجازه دهيد تا صبح روز بعد خيس بخورد.

صبح روز بعد تخم شنبيله‌ها را آسياب كنيد تا خميري حاصل شود.

خمير تخم شنبليله را روي ريشه موهايتان ماساژ دهيد و موهايتان را با يك كلاه پلاستيكي بپوشانيد.

پس از ۴۰ دقيقه موهايتان را آبكشي كنيد.

اين درمان را هر روز صبح به مدت يك ماه انجام دهيد.

 

_ طرز مصرف ريشه شيرين‌بيان

يك قاشق غذاخوري ريشه شرين‌بيان را داخل يك فنجان شير بريزيد. يك چهارم قاشق چاي‌خوري زعفران به آن اضافه و اين مواد را كاملاً مخلوط كنيد.

خمير به دست آمده را شب روي موهايتان قرار و اجازه دهيد تا صبح روي موهايتان بماند.

صبح مو‌ها را بشوييد.

اين روش درمان را ۲ بار در هفته به مدت ۲ ماه انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۴:۴۸ توسط:faezeh موضوع:

تقويت مو با 5 روش طبيعي

با 5 روش طبيعي موهاي تان را تقويت كنيد. اين مواد طبيعي براي تقويت موهاي شما هستند.

اگر موهايتان بلند و ضخيم باشند، خواه بخواهيد موهايتان را ببنديد يا آنكه آنها را باز بگذاريد، در هر صورت ، همه مدل موها براي شما عالي به نظر خواهند رسيد. در نتيجه بيشتر خانم ها به دنبال راهي براي مراقبت از موهايشان هستند.

مطمئنا زيبايي مو به ظاهر كلي فرد كمك مي كند و تاثير گذار است. البته به اين معني نيست كه شما لازم باشد پول بسياري براي خريد محصولات گران قيمت يا انجام درمان هاي پر هزينه بدهيد. در واقع روش هاي طبيعي بسياري وجود دارند كه مي توانند به ضخيم شدن مو هاي شما كمك كنند. اين روش هاي طبيعي بي خطر و ارزان تر هستند. در ادامه چند تركيب طبيعي به شما براي داشتن مو هايي ضخيم تر و براق تر كمك كنند:

 
تخم مرغ براي تقويت مو :

تخم مرغ منبع بسيار عالي پروتئين مي باشد كه براي رشد موها ضروري است. كافي است يك يا دو تخم مرغ را شكسته و كاملا با هم مخلوط كنيد و هم بزنيد. سپس آن را بر روي موهاي خود بماليد. پس از 10 تا 15 دقيقه سرتان را با آب ولرم بشوريد. مي توانيد اين كار را 2 تا 3 مرتبه در هفته تكرار كنيد.

روش ديگر اين است كه زرده تخم مرغ را با يك قاشق غذا خوري روغن مويي كه استفاده مي كنيد و دو قاشق غذا خوري آب، مخلوط كنيد. هفته اي يك بار پوست سر خود را با استفاده از اين تركيب ماساژ دهيد.

 
آب پرتقال براي تقويت مو :

آب پرتقال براي سر و مو ها بسيار مفيد است. آب پرتقال به خلاص شدن از شوره و چربي پوست سر كمك مي كند. شما مي توانيد مخلوطي از آب پرتقال و پوره سيب ( كه با اندازه يكسان با يكديگر مخلوط شده اند ) را يك مرتبه در هفته به مو هاي خود بزنيد. اين مخلوط را به مدت نيم ساعت بر روي سر نگه داشته و سپس آن را بشوييد.

روش ديگر اين است كه آب پرتقال و روغن زيتون با مقدار مساوي مخلوط كنيد. اين مخلوط را پيش از استفاده كمي گرم كرده و سپس بر روي مو هاي خود بماليد. آن را به مدت 30 دقيقه بر روي سر نگه داشته و سپس بشوييد.

همچنين مي توان از خمير پوست پرتقال براي تقويت مو ها نيز استفاده كرد.

 
تخم كتان براي تقويت مو :

تخم كتان منبعي غني از اسيدهاي چرب امگا 3 مي باشد. تخم كتان براي درمان مشكلات مو از جمله موهاي نازك و شكننده، بسيار موثر هستند. تمام كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه سه قاشق تخم كتان را در آب به مدت پنچ روز خيس كنيد و سپس محلول بدست آمده را مستقيما با استفاده از پنبه بر روي پوست سر خود بماليد. بگذاريد اين محلول به مدت 10 دقيقه بر روي سرتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشوييد.

علاوه بر آن مي توانيد تخم كتان آسياب شده را براي افزايش رشد مو ها، به رژيم غذايي تان اضافه كنيد.


 
آمله يا انگور هندي براي تقويت مو :

انگور هندي يا آمله تاثير شگفت انگيزي بر روي مو ها دارد. براي تهيه كردن يك معجون براي مو فقط كافي است كه قاشق غذا خوري آمله خشك شده را در دو قاشق غذا خوري روغن نارگيل بجوشانيد و مخلوط بدست آمده را صاف كنيد. سپس پوست سر خود را با اين مخلوط ماساژ داده و پس از يك روز آن را بشوييد.

علاوه بر آن شما مي تواند آب را همراه با پودر آمله يا آمله خشك جوش بجوشانيد و آن را بر روي موهاي خود بماليد و پس از آن با آب بشوييد. خاصيت آنتي اكسيداني، ضد باكتريايي، ضد التهاب و ضد ريزش مو آمله، موهاي شما را ضخيم و پر پشت مي كند.

 

تقويت مو با 5 روش طبيعي

 

 
آووكادو براي تقويت مو :

آووكادو منبع غني از ويتامين هاي آ، ب و اي است. به علاوه آوكادو براي مرطوب كردن مو ها به طور طبيعي بسيار مناسب است. ماساژ دادن پوست سر با پوره مخلوط موز و آوكادو مي تواند به رشد و ضخيم شدن مو ها كمك كند. مخلوط تهيه شده را به مدت 30 دقيقه بر روي سرتان بگذاريد و سپس آن را به خوبي بشوييد و از نرم كننده مناسب براي مو هاي خود استفاده كنيد.

بنابراين شما مي توانيد با استفاده از اين محصولات طبيعي، مو هاي خود را محكم تر و ضخيم تر كرده و آن ها را سالم نگه داريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۳۶:۱۶ توسط:faezeh موضوع:

درباره بيماري هاي موي سر

مو

بيماري هاي مو

بيماري‌هاي مختلفي وجود دارند كه در كنار عوامل ژنتيكي و تغذيه بر رشد و سلامت موها تأثير مي گذارند و گاهي اوقات نيز باعث ريزش دائم يا موقت موها مي شوند.

انواع بيماري هاي موي سر

برخي از بيماري‌هاي رايجي كه امروزه وجود دارند به دليل مشكلات تغذيه اي در افراد ايجاد مي شوند. مخصوصاً افرادي كه با رژيم‌هاي شديد غذايي ناگهان وزن زيادي كم مي‌كنند ممكن است دچار مشكلات تغذيه اي و كمبود مواد اساسي در بدن مي شوند كه ممكن است حدود يك تا سه ماه بعد شاهد ريزش‌هاي شديد موي خود باشند.
برخي از بيماري هاي رايج موي سر به شرح زير مي باشند:
شوره سر:
شوره سر، نتيجه پوسته شدن غير طبيعي لايه رويي پوست سر است.شوره، قطعاتي ريز، پولك مانند و تقريباً گرد است كه معمولا روي هم جمع شده و از پوست سر جدا مي شود.ابتلا به شوره سر، مي تواند به شكل موضعي باشد(فرضاً پيشاني، شقيقه ها، يا گردن)و يا در تمام سر گسترش يابد.به طور كلي دو نوع شوره سر بر حسب ساختار و چسبندگي آن وجود دارد:
شوره سر خشك كه معمولا كوچك و سفيد بوده و به پوست سر نمي چسبد. و هنگام شانه زدن مثل برف مي ريزد و از نظر زيبايي ناخوشايند استشوره خشك، معمولا مملو از ميكروارگانيسم هاي انگلي و قارچ هاي خيلي ريز است كه به آنها اسپور دو مالاسه گفته مي شود.اين ميكروفلورهاي بيماري زا، در صورت خارش پوست سر تشديد مي شود.
شوره سر چرب كه از شوره هاي خشك بزرگتر است زيرا به خاطر چرب بودن به يكديگر مي چسبد.اين شوره ها تقريباً سفيد رنگ است زيرا چربي سر كه به عنوان سيمان بين آنها به كار مي رود، كمي آنها را تيره مي كند.اين شوره ها به پوست سر مي چسبد و نوعي حالت گلي متراكم، چرب و ناراحت كننده را بوجود مي آورد كه پوست سر را كلفت و خفه مي كند.اين مساله معمولا باعث ريزش موي سر مي گردد
شوره سر، يك ناراحتي رايج پوست سر است و داراي علل گوناگوني از قبيل عوامل عصبي،كمبود ويتامين هاي آ و اي و تغذيه نامناسب، ابتلا به يبوست،اختلال در كارايي تيروئيد ، هيپوفيز و لوزالمعده، عوامل ژنتيكي و … مي باشد.
پر مويي:
برخي از آقايان( و همچنين بعضي از خانم ها)دچار اغراق در رويش موهاي بدن خود هستند.بدن اين گونه افراد كاملاً پوشيده از مو است و اين موها خصوصاً در بالاتنه روي پشت دست ها، پاها،اطراف ريش و سبيل حتي روي گونه ها مي رويد.اين پديده را هيپرتيريكو لانوژنيوز مي نامند (لانوگو، پوشش كركي است كه جنين را در طول زندگي درون رحمي او پوشانده و قبل از توليد يا چند روز پس از آن از بين مي رود.)
هيپرپلازي:
بعضي از آقايان، دچار مشكلي در سيستم موي خود هستند كه به آن هيپرپلازي يا پديده موهاي غول آسا گفته مي شود.در اين حالت، دو، سه و يا حتي چهار تار مو در يك ريشه گرد هم مي آيد و معمولاً اين وضعيت در ريش يا سبيل مشاهده مي شود.اصلاح چنين وضعي، كار خيلي دقيقي است زيرا اين موهاي بلند و معمولا سياه رنگ به سختي اصلاح مي شود و البته، تنها راه حل آن جراحي است.
غدد پوست سر:
معمولاً ، در دوران بلوغ، غدد خوش خيمي روي پوست سر نوجوان بروز مي كند كه برزگي آنها مي تواند از يك ذره خيلي كوچك شروع شده و گاهي به اندازه يك تخم مرغ نيز برسد.اصلاح سر كسي كه داراي غده هايي روي پوست سر مي باشد، كار حساسي است و علاوه بر آن، موهاي اين منطقه نيز چون ديگر به خوبي تغذيه نمي شود، مي ريزد.معالجه اين مشكل از طريق عمل جراحي و برداشتن غده ها با استفاده از بي حسي موضعي امكان پذير است.
كچلي:
اگر چه اين بيماري از انواعي است كه با پيشرفت هاي بهداشتي زمان حاضر ديگر چندان اثري از آن باقي نمانده است، اما احتمال سرايت بيماري كچلي از طريق حيوانات خانگي(سگ و گربه)هميشه وجود دارد .امروزه با گسترش نگهداري اين گونه حيوانات در منازل بايستي در اين مورد محتاط بود.عامل پيدايش كچلي، قارچ هاي ميكروسكوپي است.به طور كلي دو نوع كچلي وجود دارد كه يكي به پوست سر حمله ور شده و نوع دوم، مو را مبتلا مي سازد.در هر دو مورد، قارچ هاي انگلي لايه شاخي پوست و مو از كراتين تغذيه مي كنند.در اين رابطه، اگر خود متوجه بيماري شده ايد يا آرايشگر و يا پزشك عمومي چنين تشخيصي داد،بايستي به متخصص مراجعه كنيد.

خارش پوست سر:
يافتن علل خارش آسان است: ممكن است پوست سر به خاطر تحريكات شيميايي كه روي آن انجام مي شود(بي رنگ كردن،رنگ كردن، صاف كردن مو براي رنگ و غيره) دچار خارش شده باشد.اين گونه خارش ها نيز بايستي به عنوان هشداري محسوب شود زيرا غالباً نشان دهنده مشكلاتي نظير آلرژي،اگزما يا ناراحتي هاي ديگري است كه نياز به مشورت با يك متخصص دارد.به هر حال، بايستي خيلي مراقب اين گونه خارش ها بود زيرا اين حالت نوعي واكنش اعتراض گونه از سوي بدن محسوب مي شود كه با مواد شيميايي مصرف شده براي به اصطلاح زيبا شدن مو مخالفت مي كند.
حداقل براي مدتي استفاده از مواد شيميايي و اين گونه دستكاري ها را كه هم به پوست سر و هم به بدن آسيب مي رساند كنار بگذاريد و تا حد امكان براي شستشو سر و يا براي هر گونه معالجه و مراقبت از مو (شستشو با روغن) يا بعد از شامپو زدن(ماساژ با لوسيون) از روش هاي طبيعي استفاده كنيد.البته ضمادها را نيز كه داراي آثار بسيار سودمندي در اين مورد است، نبايد فراموش كرد.

شكنندگي موها:
اين مشكل كه روز به روز وسعت بيشتري مي يابد، معمولا افرادي را كه زياد موهاي خود را دستكاري مي كنند مبتلا مي سازد.در اين حالت موها شكننده شده و تقريبا در فاصله يك سانتي متري پوست سر مي شكند. در اين مورد نيز عامل ايجاد كننده شكنندگي همان موارد قبلي است: استفاده از مواد شيميايي و دستكاري بيش از حد موها(چه از نظر حرارتي و چه از نظر مكانيكي).
معالجه موهاي شكننده، تقريباً شامل همان مواردي است كه در رابطه با مو خوره مطرح شد.تنها تفاوت موجود اين است كه قبل از هر كاري بايستي موها را تا حد امكان كوتاه كرد. در حالي كه در مورد موهاي مبتلا به موخوره كافي ايست نوك آنها كوتاه شود.
بيماري مرواريد:
اين بيماري، شامل متورم شدن مو در يك يا چند نقطه از آن مي باشد.و چون حالت آن شبيه به دانه هاي خيلي ريز مرواريد مي باشد، به آن بيماري مرواريد مي گويند.ظهور اين نقاط تورمي، نشانگر ضعف مو در اين نقاط است و منجر به پارگي و شكسته شدن مو در اين ناحيه مي گردد.عامل اصلي، استفاده از شوك هاي حرارتي نظير خشك كردن مو با حرارت زياد، استفاده بيش از حد از وسايل فر زدن و يا صاف كردن مو و غيره است كه ايجاد حرارت مي كند.
اين مشكل را مي توان با استفاده از روش شستشو با روغن كه به دفعات انجام مي گيرد معالجه كرد.

كندن موي سر:
بيماري كندن موي سر كه از نظر علمي تيريكو تيلومني ناميده مي شود، خيلي هم كمياب نيست و عواقب ناراحت كننده اي خصوصاً از نظر زيبايي بر جاي مي گذارد(به ويژه از نظر رواني، در صورتي كه بزرگسالان به آن دچار شوند). دراكثر اوقات، كودكان هم به اين مشكل مبتلا مي گردند.اين عمل بيمارگونه، هنگامي كه شخص دراز كشيده قبل از خواب)، در طول روز و يا حتي در هنگام خواب اتفاق مي افتد.نكته اساسي اين است كه كشيدن و كندن موچه به صورت خودآگاه و يا ناخود آگاه(كه نتيجه هر دو يكسان است)، هميشه در يك نقطه از سر انجام مي شود.اين مساله از نظر زيبايي،نتايج اسفباري دارد زيرا اين قسمت از پوست، به تدريج موي خود را از دست مي دهد.
معالجه اين مشكل اسان است: موهاي كودكي را كه به اين بيماري دچار شده تا حد امكان كوتاه كنيد.مي توان دستكش هاي بدون انگشت را نيز به دست او كرد.البته من فكر مي كنم اين راه حل موقتي است و بهترين راه ، مراجعه به پزشك متخصص اختلالات رفتاري(روان شناس) است.
بعضي از افراد كه به اين مشكل مبتلا مي شوند، موهاي خود را نمي كشند بلكه اين كار را با ابروهاي خود انجام مي دهند.در اينجا نيز مشكل به همان اندازه است زيرا آنها هميشه يك قسمت مشخص ابرو را مي كشند.


برچسب: ، انواع بيماري پوست و مو، بيماري پوست، درمان بيماري هاي پوستي، درمانهاي طبيعي براي بيماري هاي پوستي، سلامت پوست ومو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۴:۱۲ توسط:faezeh موضوع:

عوارض ليزر موهاي زائد چيست

ليزر
عوارض ليزر

ليزر چيست؟

ليزر نوري تك رنگ و تك طول موج است. در ليزر موهاي زائد عمدتا نور ليزر در رنگدانه ملانيني كه در موها به وفور يافت مي شود، جذب شده و سبب تخريب سلولهاي سازنده مو ميشود و به همين دليل است كه هرقدر مو ضخيمتر و مشكي تر باشد ،ملانين بيشتري دارد كه نور ليزر را بهتر جذب كرده و راحتتر از بين مي رود. در عين حال چون ملانين در خود پوست هم وجود دارد هرچه مقدار آن كمتر باشد، يعني بيمار سفيدتر باشد، انرژي كمتري در پوست جذب شده و احتمال سوختگي ناشي از ليزر مو كمتر مي شود.

كدام بيماران براي ليزر موهاي زائد مناسب تر هستند؟

بيمار ايده آل، بيماري است كه پوستي روشن اما مويي مشكي و ضخيم داشته باشد. انتظاراتش واقع گرايانه بوده و اختلال هورموني نداشته باشد. هرچند كه با پيشرفت هايي كه در زمينه ليزر و روشهاي سرد كردن پوست به وجود آمده است بيماراني كه پوستهاي تيره تر دارند را هم مي توان به شكل موثري درمان كرد. در مورد موهاي بلوند، سفيد يا قرمز كاهش دائمي موهاي زائد غيرممكن است.

اگرچه رشد اين موها را مي توان با انجام ليزر گاه تا ۳ ماه هم به تاخير انداخت اما معمولا با همان تعداد و ضخامت و رنگ قبل مجددا رشد مي كنند، بنابراين اين افراد درصورت تمايل مي توانند با انجام ليزر هر ۳ ماه، رشد موهايشان را تنها كنترل كنند.

چه مراحل و بررسي هايي قبل از انجام ليزر بايد صورت بپذيرد؟

ابتدا در مورد انجام ليزرهاي قبلي، دفعات آنها و نتايج آنها صحبت مي شود:

وجود اختلالات هورموني و علائمي كه به نفع آنها وجود دارد (مثل نامنظمي سيكل قاعدگي، ريزش موي سر، جوشهاي مكرر صورت و سابقه نازايي): از آنجا كه اختلالات هورموني در بسياري از بيماران پرمو ديده مي شود حتما بيمار بايد از اين جهت بررسي شود و گرنه درمان با ليزر تاثير نداشته و به درازا خواهد كشيد.

مصرف بعضي داروها كه ميتوانند منجر به رويش موهاي زائد شوند : كورتونها، هورمونها و مينوكسيديل اين داروها باعث رشد موهاي زائد مي شوند. در اين بيماران ليزر اثر مناسب را نخواهد داشت.

وجود بعضي بيماريها مثل پسوريازيس، ليكن پلان، ويتليگو (برص): در اين بيماران احتمال پيدايش ضايعات در محل ليزر وجود دارد.

سابقه اسكار هيپرتروفيك يا كلوئيد (گوشت اضافه محل عمل): انجام ليزر در اين بيماران احتمال دارد ،سبب ايجاد اسكار هيپرتروفيك شود و بهتر است انجام نگيرد.

سابقه تبخال مكرر: در اين بيماران از ۲۴ ساعت قبل تا يك هفته بعد از ليزر بايد داروهاي ضدتبخال مثل آسايكلووير استفاده شود.

سابقه عفونت فعال مثل جوشهاي چركي: در صورتي كه بيمار جوش چركي يا هر كانون عفوني ديگري در محل ليزر مو داشته باشد بايد تا زمان درمان آن عفونت ليزر به تعويق بيفتد.

برنزه بودن(tanning): به هر روشي كه فرد باعث برنزه شدن پوست خود شده باشد، اعم از آفتاب گرفتن يا سولاريم، احتمال سوختگي پوست و ايجاد لك به دنبال ليزر بسيار زياد است. در اين بيماران بهتر است درمان تا زمان از بين رفتن رنگ به تعويق بيفتد و در اين مدت بيمار از تركيبات ضدلك و ضدآفتاب استفاده كند.

وجود تاتو يا خال يا كك و مك در محل ليزر: از آنجا كه انجام ليزر مو مي تواند باعث كمرنگ شدن اين ضايعات شود بايد از قبل به بيمار در مورد اين مسئله تذكر داد.

مصرف ايزوترتينويين (نوعي تركيب vita مثل راكوتان كه براي درمان جوشهاي مقاوم به كار ميرود): اگر بيمار از اين دارو استفاده مي كند چون باعث حساس شدن شديد پوست به نور ليزر و افزايش احتمال سوختگي و اسكار و لك ميشود حداقل ۶ ماه بايد ليزر مو را به تعويق انداخت.

مصرف داروهاي حاوي طلا: اين داروها در بعضي بيماران رماتيسمي به كار مي روند و نبايد در اين بيماران ليزر انجام داد.

سابقه بيماريهايي مثل لوپوس: اين بيماريها پوست را به نور حساس مي كنند و بهتر است ليزر در آنها انجام نشود. هرچند كه هيچ مدركي دال بر صدمه به جنين در ليزر مو وجود ندارد اما بهتر است در بيماران باردار ليزر را به تعويق بيندازيم.

چه تعداد جلسه براي درمان موهاي زائد كافي است؟

پاسخي قطعي به اين سؤال نمي توان داد چون بسته به فرد و محل مورد درمان تعداد جلسات متفاوت است. مثلا ليزر موهاي صورت بيشتر از ناحيه زير بغل طول مي كشد و در كل به طور متوسط ۷-۳ جلسه درمان لازم است ولي ممكن است بيشتر يا كمتر طول بكشد و درصورت وجود زمينه اختلالات هورموني به درازا مي كشد.

علائم تأثير ليزر روي موهاي زائد چيست؟

كاهش تعداد موها

كاهش سرعت رشد

نازك شدن موها

كمرنگ تر شدن موها كه همه اينها منجر به طبيعي تر شدن منظره محل درمان مي شود

ليزر موهاي زائد ميتواند چه عوارضي داشته باشد؟

سوختگي
لك
عفونت
عدم جواب
فوليكوليت و آكنه

چه آمادگيهايي براي انجام ليزر بايد داشت؟

۶ هفته قبل: بيمار از كندن مو به وسيله موم و الكتروليز خودداري كند اما مي تواند از تراشيدن يا كرمهاي موبر استفاده كند. آفتاب گرفتن ممنوع است و بايد از تركيبات ضدآفتاب استفاده كند. بيماراني كه پوست تيره تر دارند بايد از كرمهاي روشن كننده استفاده كنند.

روز قبل: ناحيه مورد درمان را بتراشد به نحوي كه تنها يك ميليمتر از نوك مو از پوست بيرون باشد. اگر بيمار سابقه تبخال دارد مصرف آسايكلووير را شروع كند.

روز درمان: براي ۱٫۵-۱ ساعت كرم بي حس كننده حاوي ليدوكائين و پريلوكائين استفاده ميشود. اگر ناحيه مورد درمان بزرگ باشد براي جلوگيري از عوارض اين داروها از پماد پيروكسيكام استفاده مي كند.

براي كاهش درد و عوارض ليزر از چه روشي استفاده ميشود؟

به غير از تركيبات بي حس كننده و ضد درد ضمن ليزر از روشهاي مختلفي براي سرد كردن پوست استفاده مي شود. اين روشها شامل استفاده از ژل سرد، هواي سرد، شيشه هاي سرد و اسپري سردكننده است. در ميان اين روشها ژل سرد كمترين تاثير را دارد و اسپري سردكننده موثرترين است.

فاصله جلسات از هم چقدر است؟

بسته به محل ليزر دارد و بين يك تا ۲ ماه است. بهترين معيار فاصله بين ليزرها، زماني است كه طول مي كشد تا تعداد قابل توجهي از موها در بيايد. بيمار ايده آل، بيماري است كه پوستي روشن اما مويي مشكي و ضخيم داشته باشد. انتظاراتش واقع گرايانه بوده و اختلال هورموني نداشته باشد

چه مراقبتهايي پس از ليزر صورت مي گيرد؟

ممكن است ورم و قرمزي در محل وجود داشته باشد كه گذاشتن يخ مي تواند سبب كاهش آن شود. معمولا نيازي به استفاده از مسكن نيست. گاهي اطراف ريشه موها دلمه ميبندد كه ۱۰-۷ روز طول مي كشد، در اين موارد از پمادهاي آنتيبيوتيك استفاده ميكنيم تا دلمه ها بريزند. ممكن است رشد موي ليزر شده يك تا ۲ هفته بعد از ليزر هم ادامه پيدا كند بعد از آن بريزد. بيمار بايد از آفتاب پرهيز كند زيرا به خصوص در افراد با پوست تيره تر ممكن است ۳-۲ ماه طول بكشد تا اثر برنزه كننده آفتاب از بين برود و در اين بين شكل درمان بيمار را به تعويق بيندازد. بايد توجه داشت در بعضي بيماران كه سابقه عوارض ليزر مو وجود دارد يا به عللي احتمال عوارض در آنها بيشتر است، مي توان از تست استفاده كرد. در اين حال بيمار يك نقطه را ليزر مي كند و يك هفته بعد ويزيت مي شود كه اگر مشكلي نداشت درمان را شروع مي كنيم.


برچسب: ، انواع ليزر، زيبايي پوست، عوارض ليزر پوست، هزينه ليزر، همه چيز درباره ي ليزر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۳:۱۸ توسط:faezeh موضوع:

كاشت موي طبيعي چگونه است

كاشت مو

درباره كاشت موي طبيعي

موي سر نماد زيبايي ، شادابي ، آراستگي و نشانگر خصوصيات رفتاري و اخلاقي افراد بوده و از جمله عواملي مي باشد كه در روابط اجتماعي تاثير بسيار زيادي دارد. وضعيت موي هر فرد اثرات غير قابل تصوري بر اعتماد به نفس، روابط بين فردي و موقعيت اجتماعي شخص دارد تا جايي كه چگونگي موها ميتواند قضاوت ديگران را در برخورد با فرد تحت تأثير قرار دهد و به همين دليل پاكيزگي، خوش حالت بودن و حفظ سلامت مو داراي اهميت زيادي براي انسان ميباشد.

از سوي ديگر از دست دادن مو غالباً موجب استرس و فشار عاطفي شديد گرديده به طوريكه اكثر افراد طاس به دليل از دست دادن موهاي خود در اضطراب به سر برده و اغلب نگران طعنه هاي اطرافيان مي باشند. انسان هميشه در جستجوي راهي براي رفع طاسي بوده و در اين ميان داروها و وسايل زيادي به وجود آمده اند كه بسياري از آنها نه تنها جنبه كلاه برداري داشته بلكه موجب آسيب هاي زيادي به پوست و مو مي گردند كه بعضاً قابل جبران نمي باشند.

كاشت موي طبيعي يكي از راه هاي جبران طاسي مي باشد كه گرچه از سال ها قبل پايه و اساس آن ريخته شده ولي در سال هاي اخير به مدد كوشش ها و تحقيقات متخصصين پوست دچار تحولات شگرفي شده به طوريكه در حال حاضر به سختي مي توان كاشت موي طبيعي را در يك فرد تشخيص داد و نتايج اين عمل جراحي سرپايي به طرز شگفت انگيزي طبيعي و زيبا جلوه مي كند.

همه اين زيبايي ها و طبيعي جلوه كردن ها فقط زماني اتفاق مي افتد كه متقاضي كاشت مو از كاري كه درصدد انجام آن است اطلاعات كافي داشته و پزشك معالج خود را به درستي و از روي سابقه كاري وي انتخاب كند نه اينكه تحت تأثير تبليغات وسوسه آميز و فريبنده رسانه هاي مكتوب و غير مكتوب به خصوص كانال هاي ماهواره اي اقدام به اين كار نمايد.

در مورد ريزش مو توضيح دهيد. ريزش مو علل گوناگوني دارد مانند وراثت، مشكلات هورموني، اختلالات تغذيه اي (مثل رژيم هاي لاغري و سوء تغذيه)، استرس عصبي، بارداري و شيردادن، آسيب رسانيدن به مو از طريق رنگ ، مش، فِر و سشوار ولي شايع ترين علت آن ريزش موي آندروژنتيك (طاسي با طرح مردانه) است كه به دلايل ارثي رخ مي دهد. اين نوع ريزش مو به كاشت موي طبيعي (درصورتيكه به درستي و با رعايت همه احتياطات انجام شود) پاسخ درماني بسيار خوبي مي دهد. در حقيقت كاشت مو تنها راه حل دايمي براي طاسي با طرح مردانه است.

چه نكته هايي نقش محوري و كليدي در شروع تصميم گيري براي انجام پيوند مو دارند؟ پيوند مو در اشخاصي قابل انجام است كه در پشت سر داراي موهاي با كيفيت و تراكم كافي باشند و از طرف ديگر طاسي آنها به صورتي باشد كه به عمل كاشت مو پاسخ خوبي بدهد. مهم ترين مطلب در شروع بحث كاشت موي طبيعي فهميدن اين چند نكته توسط بيمار است:

۱) تعداد موهاي خوب در منطقه دهنده (پشت سر) هميشه ثابت و داراي محدوديت است و به عبارت ديگر در كاشت موي طبيعي موي جديد خلق نشده بلكه فقط توزيع موها تغيير مي كند.
۲) كاشت مو يك برنامه ريزي دراز مدت بوده و از اين نظر تفاوت اساسي با عمل زيبايي بيني دارد.
۳) نياز به انجام جلسات بعدي پيوند مو هميشه وجود داشته و بر مبناي اين تفكر بايستي براي جلسه فعلي كاشت مو برنامه ريزي نمود.

چه فاكتورهايي بايستي توسط پزشك در انتخاب آقايان براي انجام كاشت مو مد نظر قرار گيرند؟
۱) سن: يكي از مهم ترين عوامل تأثيرگذار در انتخاب مورد مناسب براي پيوند مو بوده و در نظر گرفتن آن توسط متخصص پوست باوجدان موجب مي شود كه گاهي تصميم به عقب انداختن زمان كاشت مو در يك مرد جوان گرفته شود.

انجام كاشت مو در سنين پايين كه ريزش مو با شدت و قوت ادامه داشته و وضعيت نهايي آن نيز هنوز معلوم نشده است، خيانت در حق بيمار بوده و كار بسيار اشتباهي است. البته اگر شدت و وسعت طاسي فرد خيلي فراتر از سن شناسنامه اي وي باشد با ملاحظه فاكتورهاي تخصصي ديگر مي توان در سن پايين هم در مورد انجام پيوند مو در فرد تصميم گيري نمود.

۲) سابقه خانوادگي طاسي در شخص.
۳) وضعيت فعلي طاسي فرد و خصوصيات پوست و مو در منطقه دهنده مو (پشت سر).
۴) ماهيت پيشرونده و رو به جلوي طاسي مردانه و احتمال نياز به انجام جلسات بعدي كاشت مو در آينده.
۵) توجه به روان شناسي بيمار و وضعيت بلوغ فكري و رواني وي.
۶) دادن اطلاعات كافي به بيمار در مورد مسايل و نتايج كوتاه مدت و دراز مدت كاشت مو.
۷) انتظارات و توقعات بيمار: در صورتي كه تصور فرد از نتيجه كاشت مو فانتزي و واهي بوده و تناسبي با وضعيت طاسي و بانك موي پشت سرش نداشته باشد، به هيچ عنوان نبايد اقدام به پيوند مو در ايشان نمود.
۸) وضعيت كلي سلامتي فرد، مصرف داروهاي ديگر، حساسيت هاي دارويي و غيره.
۹) وجود امراض پوستي كه ممكن است موجب تخريب موهاي پيوند زده شده گردند.

چه زماني بهتر است كه پيوند موي طبيعي انجام شود؟ آيا بايد منتظر بمانيم تا كاملاً طاس شويم؟ اگر كم پشتي موهاي سر شما به حدي رسيده است كه سفيدي پوست سر از لابلاي موها در زير نور معمولي به ميزان زيادي ديده مي شود شما كانديد مناسبي براي كاشت مو هستيد. اكثراً اين عمل را زماني انجام مي دهندكه به اندازه كافي از موها ريخته شده ولي هنوزكاملاً طاس نشده اند.

دركل بهتر است فرد زماني اين كار را انجام دهدكه نسبتاً جوان (۴۵-۲۵ سال) و از نظراجتماعي فعال است و مي خواهد دركار و زندگي پيشرفت نمايد. البته كاشت مو حتي دردهه هاي ۶ و ۷ زندگي نيز به شرط اينكه فرد از نظر وضعيت كلي سلامتي مشكلي نداشته باشد، نتايج خوبي خواهدداشت.

كاشت موي طبيعي به چه روش هايي انجام مي شود؟ در پيوند موي طبيعي برداشت مو از پشت و كناره هاي سر صورت گرفته و در بخش هاي طاس كاشته مي شود. اين كار به ۲ روش نواري (FUT) و غيرنواري (FIT) انجام مي شود. طريقه كاشت موهاي برداشته شده در هر ۲ روش يكسان و موها به صورت ميكروگرافت كاشته مي شوند و اختلاف اين ۲ روش فقط در طريقه برداشت موها است.

FUT متد استاندارد پيوند مو در دنيا بوده و روش FIT بيشتر به عنوان روش كمكي (يعني جلسه دوم كاشت مو) و به جهت افزايش تعداد گرافت هاي برداشته شده مورد استفاده قرار مي گيرد و فقط موارد كمي هست كه روش FIT به عنوان جلسه اول پيوند مو مدنظر قرار گرفته مي شود.

كاشت مو يك عمل جراحي سرپايي محسوب شده و نيازي به بيهوشي و بستري شدن در بيمارستان ندارد. اين كار در اطاق عمل كلينيك و با ابزارهاي عمدتاً يك بار مصرف انجام شده و به دليل ماهيت سرپايي آن و با رعايت احتياط هاي لازمه احتمال بروز عفونت در آن تقريباً صفر است.

موهاي جديد كه از بانك مو يعني پشت سر برداشته مي شوند به اثرات هورمون هاي مردانه مقاوم بوده و لذا پس از انتقال به نواحي كم پشت معمولاً دچار ريزش نخواهندشد. در حقيقت اين موها در غالب موارد به طور مادام العمر و به صورت طبيعي رشد خواهند كرد. موهاي كاشته شده نياز به مراقبت دارويي و غيردارويي خاصي ندارند.

در مورد روش FUT توضيح دهيد. در روش FUT يك نوار از پشت سر با بيحسي موضعي و بدون احساس درد برداشته مي شود. ابعاد اين نوار محدوديت داشته زيرا بايستي طول و عرض آن طوري انتخاب شود كه آسيبي به پوست پشت سر وارد نيامده و پوست تحمل كشش آن را داشته باشد. محل برداشت پس از ترميم به صورت يك خط نازك درآمده (در صورتي كه همه نكات فني و پزشكي در مورد آن رعايت شود) كه معمولاً در زير خواب موهاي پشت سرمخفي شده و از نظر زيبايي مشخص نمي باشد.

سپس اين نوار به قطعات بسيار كوچك تقسيم شده به طوريكه در هر قطعه ۳- ۱ فوليكول مو وجود داشته باشد (به هر قطعه يك گرافت گفته مي شود). بعداً تحت بيحسي كامل شكاف هاي متعدد و خيلي كوچك در منطقه طاس ايجاد مي گردد. محور طولي، زاويه و عمق شكاف ها براي هر قسمت از موضع كاشت مو متغير بوده و دقت در اين مرحله است كه نتيجه نهايي كاشت مو را مشخص مي نمايد.

پس از آن ريشه زنده موها با وسايل ظريف در شكاف ها قرارداده مي شوند. براي حصول بهترين نتيجه، گرافت هاي تك فوليكولي (تك مويي) در خط رويش مو در جلوي سر كاشته مي شوند زيرا اين بخش از سر به طور طبيعي داراي موهاي تكي است. گرافت هاي ۲ تايي در عقب خط رويش مو وگرافت هاي ۳ تايي در بالاي سر كاشته مي شوند تا حداكثر تراكم را به وجودآورند.

حسن بزرگ FUT اين است كه ۵-۴ هزار تار مو در يك جلسه كاشته مي شود و لذا اتلاف وقت بيمار خيلي كم است. ولي بزرگترين مزيت FUT كيفيت بالاي موهاي برداشته شده (نسبت به FIT ) است به همين دليل بهتر است براي جلسه اول كاشت مو (به خصوص مواقعي كه تراكم بالا مورد نيازاست) و يا اگر مي خواهيم پيوند مو را براي جلوي سر و خط رويش مو انجام دهيم از روش FUT استفاده نماييم.

در مورد روش FIT توضيح دهيد. موها در روش FIT به جاي ايجاد برش در پشت سر و برداشتن نوار به صورت تك تك با دستگاه مخصوصي برداشته مي شوند. موارد كاربردFIT نسبت بهFUT كمتر بوده و منحصر به چند مورد خاص است. حسن بزرگFIT اين است تعداد موهاي قابل برداشت درFIT محدوديت كمتري نسبت به FUT داشته و در شرايط مناسب مي توان۷- ۵ هزار تار مو برداشت نموده و پيوند زد.


برچسب: ، آرايش و سلامت مو، بيماري پوست و مو، سلامتي مو، چند نكته براي كاشت مو، كاشت موي سر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۱:۰۶ توسط:faezeh موضوع:

درباره جوان سازي پوست صورت با ليزر

ليزر پوست

جوان سازي پوست صورت با ليزر
دكتر مصطفي مهدوي نيا

ميتوان گفت راه هاي جوانسازي پوست بسيار گوناگون هستند كه مي توان به جوانسازي صورت با ليزر و جوانسازي پوست با PRP اشاره كرد. درد ادامه به ليزر جوانسازي پوست خواهيم پرداخت. دستگاه هيدرودرمي يادستگاه ديزينك – گالوانيك يكي از بهترين و كاربردي ترين اختراعات بشري در قسمت مربوط به جوانسازي دست و پوست است

جوان سازي پوست صورت با ليزر يك روش جراحي پوست محبوب است كه پوست را جوان مي‌سازد و اثرات ناشي از نور آفتاب،كهير پوستي، افزايش سن و برخي از اختلالات پوستي را كاهش مي‌دهد. جوان سازي پوست با ليزر RF ايمن، موثر و مناسب است. همچنين، هزينه جوانسازي پوست با ليزر فراكشنال در مقايسه با بسياري از راههاي جوانسازي پوست بسيار كمتر است. ليزر لايه‌هاي خارجي آسيب ديده پوست را برداشته و توليد كلاژن و سلول‌هاي پوستي جديد را در لايه‌هاي زيرين پوست تحريك مي‌كند و پوستي صاف‌تر، جوان تر و سالم‌تر را به ارمغان مي آورد.

در صورتي كه مي خواهيد پوستي صاف و بدون چروك داشته باشيد، مي‌توانيم به شما كمك كنيم تا جوان تر به نظر برسيد و اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد. در كلينيك دكتر مهدوي نيا، ما راه حل ثابت شده‌اي كه جوان سازي پوست با ليزر فركشنال نام دارد را عرضه مي‌كنيم كه به سرعت و به آساني چين و چروك و جاي زخم‌ها را كاهش مي‌دهد تا به شما كمك كند، پوست صافي داشته باشيد. اين روش غيرتهاجمي، بافت پوست را بهبود مي‌بخشد، رنگدانه هاي سياه را كم رنگ مي‌كند، ظاهر جاي زخم را كاهش مي‌دهد و لكه‌ها را كمرنگ و محو مي سازد.

فهرست مطالب [پنهان سازي]

۱ انواع
۲ روش درمان
۳ روند بهبودي و نتايج
۴ مزايا
۵ عوارض
۶ هزينه و قيمت

انواع

انواع دستگاه ليزر پوست وجود دارد، كه از مهمترين آنها ميتوان اشاره كرد به ليزر CO2T ، ليزر اربيوم و ليزر فركشنال. در ادامه به بررسي روش هاي جوانسازي پوست صورت با ليزر شرح داده مي شود:

ليزر CO2: اين نوع ليزر پرتوان‌ترين روش ليزر موهاي زائد است موجود براي جوان سازي پوست صورت است. سطح پوست پس از درمان شدن با ليزر CO2، سفت‌تر و صاف‌تر به نظر مي‌رسد، زيرا ليزر براي محدود كردن الياف كلاژن كه در لايه زيرين پوست قرار دارند از گرما استفاده مي‌كند. ليزر CO2 باعث كاهش يا رفع چروك صورت، جاي جوش و زخم‌ها، زگيل‌ها و ماه گرفتگي‌ها مي‌شود. اين روش حتي براي درمان سرطان پوست در سطوح اوليه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. جوان‌سازي واژن با روش ليزر موناليزا تاچ توسط دستگاه مخصوص ليزر CO2 انجام مي‌شود كه داراي يك پروب مخصوص است كه امواج ليزر را از كناره‌هاي پروب و به صورت جانبي ساطع مي‌كند.
روش جوانسازي پوست با ليزر فركشنال: اين روش جوان سازي پوست صورت از ساير روش هاي جوانسازي پوست با ليزر متمايز مي باشد، زيرا عوارض جانبي كمي دارد. پس از كشيدن پوست صورت با اين روش درماني در واقع پوست دچار التهاب يا درد نمي‌شود و به دوره ريكاوري نياز نمي باشد. با اين حال، شايان ذكر است كه اين روش جوانسازي پوست صورت تنها در يك جلسه انجام نمي‌گيرد و براي بهبودي كامل ظاهر پوست چند هفته تا چند ماه زمان نياز مي باشد.

روش درمان

laser-skin-resurf-small

اين روش جوان سازي پوست صورت معمولا با بي حسي موضعي (تزريق بي حسي در محل درمان) صورت مي‌گيرد. متخصص پوست براي جوان سازي پوست صورت با ليزر، از ليزرهاي مخصوصي استفاده مي‌كند. لايه‌هاي خارجي پوست با استفاده از يك پرتو نور ليزري بخار مي‌شوند و پوست زيرين را صاف‌تر و جوان تر مي‌سازد. در هنگام از بين رفتن لايه‌هاي قديمي، رشد سلول‌هاي پوستي جديد تحريك مي‌شود. روش جوان سازي جزئي پوست با ليزر بين ۳۰ تا ۴۵ دقيقه طول مي‌كشد و زيباسازي پوست با ليزر تا دو ساعت طول مي‌كشد. هر دو روش ليزر درماني شرح داده شده، با محدود كردن آسيب گرمايي به پوست به كمتر شدن عوارض كمك مي‌كنند.
روند بهبودي و نتايج

نتايج و بهبودي در روش جوانسازي پوست صورت با ليزر به نوع ليزر مورد استفاده و ناحيه‌اي كه تحت درمان قرار مي گيرد، بستگي دارد. بهبودي در روش هاي جوانسازي تهاجمي، به چند هفته زمان نياز دارد. پس از انجام روش جوانسازي پوست با ليزر، زمان بهبودي تقريبا دو هفته مي باشد، كه در طي آن ناحيه درمان شده بهبود پيدا مي‌كند و لايه جديدي از پوست سالم ظاهر مي‌شود و باعث مي‌شود كه ناحيه درمان شده صاف‌تر، سفت‌تر و به طور كلي سالم‌تر به نظر برسد. اين روش جوان سازي پوست را مي توان براي جوان سازي پوست دست و گردن نيز بكار برد.
مزايا

ba-skin

براي كاهش چين و چروك‌ها، جاي زخم و آكنه، رفع تاتو، لكه‌هاي پوستي و ماه گرفتگي‌ها مي‌توان از اين روش استفاده كرد. اين روش همچنين به بهبود بافت كلي پوستي كه در نتيجه تجمع آسيب‌هاي نور خورشيد زبر و زمخت شده، كمك مي‌كند. روش جوانسازي پوست با ليزر همچنين براي از بين بردن خال‌ها و زگيل‌ها استفاده مي‌شود. اين روش در رفع جاي زخم‌هاي خفيف تا متوسط صورت كه ناشي از جراحي يا آسيب ديدگي مي باشد نيز بكار برده مي‌شود.
عوارض

پس از انجام روش جوانسازي پوست با ليزر، عوارض جانبي مشخصي در بين بعضي از بيمارن به وجود مي‌آيد. با اين حال، اين عوارض معمولا نسبتا خفيف هستند و در كوتاه مدت از بين مي‌روند. عوارض جانبي شايع شامل قرمزي پوست، ورم ناحيه درمان شده و التهاب (شبيه احساسي است كه پس از آفتاب سوختگي خفيف به فرد دست مي‌دهد) است.
هزينه و قيمت

هزينه‌ي جوانسازي پوست صورت بسته به نوع ليزر استفاده شده، وسعت ناحيه درمان شده و تعداد جلسات درماني بستگي دارد. براي اطلاع از هزينه‌هاي ليزر جوان سازي پوست مي‌توانيد با مشاورين كلينيك دكتر مهدوي نيا تماس بگيريد.

راه ها و روش هاي بدون جراحي زيادي براي جوان سازي پوست دست و صورت وجود دارد، از جمله ليفت صورت، تزريق ژل، لايه برداري و ليزر، تزريق بوتاكس، ميكرودرم، تزريق چربي، پلينگ و تزريق چربي. محبوبيت اين روش هاي درماني به دليل نتايج موثر و عوارض بسيار كم آنها مي باشد. تمامي روش هاي درماني فوق در كلينيك دكتر مهدوي نيا انجام مي شود، شما براي اطلاعات بيشتر در هر زمينه مي توانيد به مقاله آن در همين سايت مراجعه فرماييد.


برچسب: ، آرايش و سلامت پوست، انواع ليزر، درمان بيماري هاي پوستي، درمان بيماري پوستي، عوارض بعد ليزر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۹:۵۵ توسط:faezeh موضوع:

معرفي انواع ليزر

ليزر

آنچه كه بايد درباره انواع ليزر پوست بدانيد

گذشته از تاثير عوامل خارجي ، قدرت پوست براي دفع سلول‌هاي مرده با افزايش سن كاهش مي‌يابد و بايد سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشته شوند تا هم مشكلات پوستي حل شوند و هم پوست صاف و زيبا شود. درباره ليزر بيشتر بدانيد .

غير از روند طبيعي افزايش سن، عوامل ديگري مثل نور خورشيد، آلودگي هوا ،كشيدن سيگار ،استفاده از مشروبات الكلي، تغييرات هورموني و يا تركيبي از همين موارد، به دليل از دست رفتن كلاژن باعث آسيب پوست صورت و پيري آن مي شود. از چهل سالگي كلاژن ساليانه ۱% كاهش مي يابد. آفتاب سوختگي علاوه بر روند پيري پوست و از دست رفتن كلاژن اين لايه را چنان تخريب مي كند كه ديگر قادر به محافظت از لايه سطحي پوست نبوده و باعث شكل گرفتن چين و چروك ها مي شود. براي كاهش چين و چروكهاي صورت همراه با بازسازي كلاژن از ليزر استفاده مي شود.

لايه برداري هاي شيميايي پوست در مقايسه با ليزر
لايه برداري شيميايي و ليزر هر دو براي ايجاد تغييرات ظاهري در پوست بكار مي روند. لايه برداري مربوط مي شود به پاكسازي شيميايي چند لايه سطحي پوست اما در ليزر با استفاده از ليزر دي اكسيد كربن لايه هاي سطحي پوست را بدون آسيب رساندن به بافت آن مي سوزاند.
براي انتخاب هر كدام از روشهاي گفته شده، همواره با پزشك متخصص مشورت نماييد. پزشكان نيز با درنظر گرفتن عواملي چون جنس ، ضخامت ، رنگ و هدفتان به شما گزينه مناسب را پيشنهاد مي كنند

انواع روش هاي ليزر درماني پوست
عموما سه نوع ليزر پوست مورد استفاده قرار مي گيرد. ليزر دي اكسيد كربنCO2، ليزر N-lite و ليزر اربيوم.
ليزر CO2، بدليل اثر ماندگاري بلند مدت آن بطور گسترده اي مورد استفاده قرار مي گيرد.براي انجام اين عمل بايد يك پروسه چند جلسه اي ۱۵ تا ۹۰ دقيقه اي سپري شود.
ليزر اربيوم نسبت به ليزر دي اكسيد كربن كمتر استفاده مي شود. اين نوع ليزر معمولا براي افرادي كه رنگ پوست تيره تري دارند مورد استفاده قرار مي گيرد.
مورد آخري يعني عمل ليزر N-lite به اندازه دو مورد قبل موثر نيست اما نسبت به آنها كم هزينه تر است. اين روش عموما براي از بين بردن نقص هاي كوچك صورت مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين تكنولوژي براي افراد شاغلي كه خواهان درمان بهتر هستند و نمي توانند وقت زيادي براي دوره نقاهت روشهاي ديگر صرف كنند، بسيار مناسب مي باشد.ليزر صورت ان لايت ليزري است با انرژي بسيار پايين كه رگهاي خوني زير پوستي را مورد هدف قرار مي دهد . رگها آسيب نمي بينند، اما فعاليت هاي شيميايي سبب مي شود كه بدن شروع به بازسازي كلاژن و ترميم ناحيه مورد درمان كند.
آيا ليزر درماني بي خطر است؟
بايد گفت كه چنانچه عمل ليزر را يك پزشك متخصص انجام دهد آري ! بي خطر است. براي اينكه نتيجه كار به حد مطلوب باشد، اين عمل بايد با دقت بالايي انجام گيرد.
برخي از نتايج نامطلوب ليزر درماني توسط افراد بي تجربه عبارتند از : بروز عفونت ، زخم ، ورم، آكنه ، خارش و….

پس از ليزر درماني چه مواردي را بايد رعايت كنيم؟
پس از جراحي ليزر ممكن است پزشك ناحيه جراحي شده را براي دو ساعت پانسمان كند. زمانيكه پانسمان برداشته شد بايد محل جراحي را خوب چرب كرد تا پوسته پوسته نشود.
ممكن است تا ۷۲ ساعت پس از عمل شما احساس خارش داشته باشيد. روند بهبود ناحيه ليزشده معمولا تا ۲۱ روز بطول مي انجامد. در اين مرحله شما مي توانيد از لوازم آرايشي براي پوشاندن سطح قرمز پوست استفاده نماييد.


برچسب: ، انواع ليزر صورت، زيبايي پوست و مو، عوارض ليزر، ليزر صورت، همه چيز درباره ليزر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۸:۲۰ توسط:faezeh موضوع:

چگونه ريزش مو را درمان كنيم

ريزش مو

علل و راههاي درمان ريزش مو

آيا شما هم از آن دسته هستيد كه ريزش مو داريد و دليل و راه درمان آن را نمي دانيد؟آيا به پزشك هم مراجعه كرده ايد؟يا گمان برده ايد ريزش موي شما ارثي است و به آن توجه نكرده ايد؟قصد داريم تا در اين مطلب به ريزش مو، علل آن و راههاي درمان ريزش مو بپردازم.

سيكل طبيعي رشد مو:

در هر زماني ۱۰% موهاي سر شما در فاز استراحت هستند.بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه، موهاي در فاز استراحت مي ريزند و موهاي جديد به جاي آنها مي رويند.اين رويش حدود ۲ تا ۶ سال بعد تمام مي شود.در اين فاز، هر تار مو، ماهيانه ۱ سانتيمتر رشد مي كند.

بنابراين ريزش چند تار مو در هر روز به عنوان بخشي از اين سيكل طبيعي است.اما بعضي افراد بيش از حد طبيعي ريزش مو دارند كه اين ريزش مو مي تواند در كودكان، مردان و زنان باشد.

علل ريزش مو:

علل متفاوتي مي توانند سبب ريزش مو شوند.از آن جمله مي توان به اين دلائل اشاره كرد:

بيماري يا جراحي بزرگ:

يكي از عوامل ريزش مو بيماري يا انجام جراحي است.ممكن است حدود ۳ يا ۴ ماه پس از يك بيماري يا جراحي بزرگ، به طور ناگهاني تعداد زيادي از موهاي خود را ازدست دهيد كه به علت، استرس بيماري يا جراحي است و اين ريزش مو موقتي مي باشد.

درمان قطعي ريزش مو,علل ريزش مو,درمان ريزش مو

اختلالات هورموني:

از عوامل ديگر ريزش مو اختلالات هورموني است.اگر مشكل تيروئيدي داشته باشيد،چه پركاري و چه كم كاري،مي تواند باعث ريزش مو شود،كه براي درمان ريزش مو بايد مشكل تيروئيد حل مي شود.ممكن است هورمونهاي زنانه( استروژن) يا مردانه( آندروژن) دچار عدم تعادل شده باشند كه باز مي تواند از علل ريزش مو باشد.متعادل كردن اين هورمونها نيز باعث درمان ريزش مو مي شود.

هورمون مردانه:

هورمون مردانه(تستسترون) كه مي تواند به دي هيدروتستسترون(DHT) تبديل شود، يكي از دلائل اصلي ريزش مو است.اين هورمون هچنين مي تواند توسط آدرنال و پوست سر هم ساخته شود.

چربي پوست سر:

از ديگر عواملي كه سبب ريزش مو ميشود،چربي زياد پوست سر است،اگر پوست سر چرب باشد، ريزش مو بيشتر خواهد بود.

ارتباط ريزش مو با تغذيه:

مهمترين عامل ريزش مو، مي تواند رژيم غذايي نامتعادل باشد.هنگامي كه تغذيه فوليكول مو بطور كامل باشد، موي سالم ايجاد مي‌شود ولي هنگام تغذيه ناقص اين بخش ، سلولهاي اين ناحيه دچار سوء‌ تغذيه شده و به تدريج مي‌ميرند و يا وظيفه خود را به درستي انجام نمي‌دهند. كاهش نمك مصرفي ،‌ حذف يا محدود كردن مصرف اسيد چرب اشباع ، كاهش مصرف آجيل ، شكلات ، غذاهاي سرخ كردني و پرادويه و مصرف فراوان آب ، سبزي و ميوه تازه مي‌تواند در جلوگيري از سفيد شدن مو و ريزش آن ، ابتلا به شوره سر و شكنندگي مو مفيد باشد.رژيم غذايي بايد حاوي انواع مواد غذايي باشد.براي كاهش و درمان ريزش مو، غذاي پر پروتئين و آهن كافي، لازم است.همچنين مصرف ميوه ها، سبزي هاي تازه، سالادها و…نياز است.

درمان ريزش مو,عوامل مهم ريزش مو,علل ريزش مو

استرس:

از ديگر عوامل مهم ريزش مو، استرس، اضطراب، نگراني و شوك ناگهاني است ،كه كاهش و كنترل استرس ميتوانيد سبب درمان ريزش مو شود.

حاملگي:

بسياري از زنان بعد از گذشت ۳ ماه از بچه دار شدن خود متوجه ريزش موي شديد در خود مي شوند.اين موضوع به اين دليل اتفاق مي افتد كه در زمان حاملگي افزايش مقدار هورمونهاي زنانه سبب مي شود تا بدن موهايي را كه بايد مي ريختند نگاه دارد و پس از حاملگي كه سطح هورمونها نرمال مي شوند، موهاي اضافه ريزش پيدا مي كنند.

داروها:

بعضي داروها باعث ايجاد ريزش مو مي شوند.داروهايي مانند:داروهاي ضد انعقاد خون( وارفارين، هپارين و…)، داروهاي ضد افسردگي، داروهاي ضد نقرس، شيمي درماني كه براي سرطانها استفاده مي شود، استفاده بيش از حد از ويتامين A و قرصهاي ضد حاملگي.قطع اين داروها به كاهش ريزش مو و درمان ريزش مو بسيار كمك كننده است.

عفونت:

بعضي از عفونتها مانند عفونتهاي قارچي باعث ريزش مو مي شوند كه با درمان عفونتها با داروهاي ضد قارچ، مي توان از ريزش مو جلوگيري كرد.

بيماري:

ريزش مو در بعضي از بيماريها مي تواند روي دهد از جمله در لوپوس يا ديابت.ريزش مو مي تواند از علائم بعضي از بيماريها باشد.بنابراين تشخيص و درمان ريزش مو مي تواند سبب كشف بيماري و درمان به موقع آن شود.در بعضي از بيماريهاي مزمن هم ممكن است ريزشمو ديده شود.مانند: سيفليس، تيفوس، آنفلوآنزا، سرماخوردگي مزمن و كم خوني.

مراقبت نا مناسب:

كشش بيش از حد موها از علل مهم ريزش مو است.

ريزش مو در مردان,ريزش مو,درمان ريزش مو

درمان ريزش مو:

درمان ريزش مو بر اساس علت آن مي‌باشد در صورت وجود علل زمينه‌اي،اينها بايد برطرف شود. يكسري درمان كلي هم بصورت تجربي در همه موارد استفاده مي‌شود از جمله قرص ويتامين E ، ويتامين ب- كمپلكس و قرصهاي آهن و هماتينيك.

درمان طاسي مردانه(درمان ريزش مو)
به صورت اختصاصي در مورد طاسي مردانه در حال حاضر محلول ماينوكسيديل تنها درمان دارويي پذيرفته شده است.در مرداني كه داراي نواحي كوچكي از ريزش موي ناكامل در ورتكس هستند، بهترين جواب را مي‌دهد. اثر آن بر روي موي نواحي فرونتال و شقيقه هنوز شناخته نشده است. اثر آن به صورت كم كردن ريزش مو و حتي تحريك رويش موي جديد است. رشد مو ۸ تا ۱۲ ماه بعد واضح مي‌گردد.محلول را بايد بطور مداوم استفاده كرد تا رشد مو حفظ شود. با قطع ماينوكسيديل موهاي جديد مي‌ريزد. تقريبا در ۳/۱ اينها مو به اندازه‌اي رشد مي‌كند كه به اندازه كافي براي كوتاه يا شانه شدن بلند باشد. از اين دارو ۱ سي‌سي (۱۵ قطره) ‌از محلول ۲ درصد روي ناحيه خشك ماليده مي‌شود و تا يك ساعت نبايد آن ناحيه خيس شود، ماساژ هم داده نشود.
درمان ريزش موي زنانه(درمان ريزش مو)
در صورتي كه بررسيهاي آزمايشگاهي طبيعي باشد، درمان مانند طاسي آندروژنيك مردانه است. با اين تفاوت كه در اينجا مي‌توان از داروهاي آنتي‌آندروژنيك سيستميك استفاده كرد. در صورتيكه آزمايشات علت ديگري را مطرح كند، درمان علت زمينه‌اي لازم است.
درمان ريزش موي منطقه‌اي(درمان ريزش مو)
از درمانهاي مورد استفاده براي اين نوع ريزش مو ، تزريق داخل ضايعه و يا تزريق وريدي استروئيد ، آنترالن ، فتوكموتراپي ، آلرژنهاي موضعي و ماينوكسيديل مي‌باشد.
درمان تريكوتيلوماينا(درمان ريزش مو)
براي درمان تريكوتيلوماينا درمان اختلالات رواني همراه و روان درماني كمك كننده است و كلوميپرامين و فلوكستين به عنوان درمان دارويي در كنترل اين رفتار موثر هستند.


برچسب: ، ارتباط ريزش مو با تغذيه، درمان قطعي ريزش مو، سلامت پوست مو، علل ريزش مو، عوامل مهم ريزش مو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۶:۳۳ توسط:faezeh موضوع: